3. třída

Třídní učitelka Mgr. Kristina Hořáková, konzultační hodiny: pondělí 14–15 h (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Aktuality z činnosti 3. třídy

Vzpomínka na celodenní výlet na Konopiště

Třeťáci na závěr školního roku vyrazili na celodenní výlet. Vlakem jsme jeli (někteří poprvé v životě) do Benešova, kde jsme zahájili turistickou stezku S medem za medvědem. Ta dětem představila nejzajímavější místa Benešova a pokračovala vyhledáváním zajímavostí i v konopišťském parku. Vzhledem k horkému počasí jsme k přesunu z města k zámku využili turistický vláček. Při procházení parkem už děti prostředí tak nadchlo, že chvilkami na horko i zapomněly. Medvěda jsme sice neviděli, ale pávi nás doprovázeli po Růžové zahradě. Po náročném přesunu jsme se vrátili již po svých do Benešova a zchladili se v klimatizovaném City Elefantu. Ke škole jsme se vrátili před sedmou hodinou a byl čas nachystat si večeři a uložit se ke spánku. Vzhledem k celodennímu putování děti usínaly celkem ochotně :-).

  

Prázdniny jsou tady!

Něco hezkého se končí, něco hezkého začíná. V naší třídě proběhlo velké loučení – s “odlétající” paní učitelkou Radkou i s paní učitelkou Kristou, která třídu předává po třech letech společného poznávání. Po pár dojemných chvilkách a milých dárečcích jsme se nakonec rozloučili a přejeme i takto dětem a Vám všem

krásné prázdniny, plné zajímavých zážitků a společně strávených chvil!

Matematika v přírodě, šaty pro válec

Dopoledne jsme řezali válce a tvořili z nich panáčky. Odpoledne nás čekaly aktivity v propojených skupinách všech tří tříd. Největším zážitkem byla střelba z luku a praku.

Co všechno jsme dneska stihli?

Dnešní den jsme věnovali lesu. Poznávali jsme stromy, měřili jsme jejich obvod a tvořili plán daného území. Při hře na zvířecí detektivy jsme vyhledávali jednotlivá zvířata a jejich pobytová znamení. I přes zimu a sněžení si děti na závěr vyžádaly stavbu domečků.

Dokonce jsme stihli i trojitou oslavu narozenin. 🙂

Třeťáci zdraví z Krkonoš

Milí rodiče,

zdravíme vás z Herlíkovic. Dneska bylo opravdu moc hezky, a tak jsme po obědě vyrazili na výlet. Zkoumali jsme kameny, brouky, rostliny a trochu jsme prověřili naši fyzickou zdatnost.

Příjezd na Školu v přírodě

Druhá, třetí i čtvrtá třída dorazila k cíli ve Strážném a přesouvá se z parkoviště k ubytování. Zatím tu svítí sluníčko a mírně pofukuje.

kroužkování

V pátek naši školu navštívila ornitoložka a ukázala nám celý průběh kroužkování ptáčat. Seznámila nás, jak poznáme, zda již může ptáček létat. Již víme, že velké žluté koutky zobáčků pomáhají v temné budce rodičům nalézat zobáček ke krmení, víme, že mláďata krmí rodiče i mimo hnízdo a ono se schovává v keřích a mnoho dalšího. Někteří z nás si ptáčata i pohladili.

Děkujeme za krásný zážitek.

smart
smart
smart
/

Vyrážíme do pravěku

Porozumět starým, prastarým dějinám je těžké. Pomocí na výpravě do pravěku nám byla výprava do Říčan – do muzea. Tam jsme si mohli prohlédnout pravěké nálezy z našich končin, vyzkoušet si vyrobit drátěný šperk a hliněnou nádobu jako v době kamenné. K tomu jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací. Po návratu jsme doplnili tyto poznatky četbou z Osady Havranů od Eduarda Štorcha. Bylo krásné pozorovat děti, jak se na četbu soustředí, poslouchat jejich objevy z četby. Už nás pak ani nepřekvapilo, jak výstižné byly jejich “jeskynní malby”, i když jen uhlem na papíře.

 

Grafy a zlomky ve 3.třídě?

Celý leden bylo na nás, třeťácích, zaznamenávat teploty v meteostanici. Co s těmito nashromážděnými daty? Ideální příležitost pochopit, co je graf a co nám prozradí. První náročný úkol bylo nalézt body na spojnicích, další správně je pospojovat – pozor, ne nejbližší bod, ale následující! Výsledek stál za to – děti byly evidentně hrdé na to, co dokázaly, zvlášť, když jejich práci ocenili i páťáci, kteří o pár dnů později řešili také problematiku grafů, i když už na složitější úrovni.

V další hodině matematiky dostaly děti překvapivé zadání – nakreslete si pizzu! Co s pizzou v matematice? Přece nakrájet! Na poloviny, polovina poloviny je čtvrtina pizzy…. Díky těmto praktickým zkušenostem mohlo nedávno od dětí zaznít při řešení jedné náročné úlohy – “ty třetiny si musíme rozdělit na šestiny, abychom mohli poznat, jakou část třetin dá polovina!”

 

Kam s ním?

Po idylických Vánocích jsme se s třeťáky začali zabývat prozaickým tématem,  kam s tím, co zbylo po všech dárcích a krásných papírech. Kam s tím vším odpadem? Využili jsme vzdělávací program v ekocentru Toulcův dvůr Kam s ním, kde jsme si zkoušeli odpad třídit i poznávali, k čemu je možné ho znovu zužitkovat. Děti se v rámci aktivity mohly přímo stát určitým vylosovaným odpadkem a putovat po jeho cestách – na skládku, nebo k zužitkování. Všechny děti si prakticky vyzkoušeli výrobu recyklovaného papíru. Také mohli objevit v hádance, který odpad je nejlepší – ŽÁDNÝ!