3. třída

Třídní učitelka: Mgr. Michaela Rotsčidlová, konzultační hodiny: pondělí 14:00–15:00 (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Jak bude probíhat výuka od 25. května

Počet žáků na distančním vzdělávání ve škole – 38

Počet žáků, na distančním vzdělávání doma – 82

Od 25. května je zachován fungující, zavedený systém distančního vzdělávání pro všechny žáky. Třídní učitelé budou nadále připravovat a vyhodnocovat distanční vzdělávání ve stejné podobě jako doposud. Vzdělávání ve školní skupině zajistí ostatní pedagogové podle denních plánů, tak jak byli žáci zvyklí pracovat doma. To znamená, že se žáci v rámci dopolední školní skupiny budou vzdělávat ve stejném rozsahu jako žáci na dálku a neplynou pro ně žádné další povinnosti na odpoledne doma.

Na měsíc červen plánujeme realizaci konzultací Žák-Učitel-Rodič jako vytvoření prostoru pro setkání a vyhodnocení procesu vzdělávání ve druhém pololetí školního roku.

vedení školy

/

Aktuality z činnosti 3. třídy

Informace TU k domácí výuce

Vážení rodiče, zobrazení týdenních plánů funguje v nezměněné podobě (v záhlaví třídní stránky). Učivo bude zadáváno prostřednictvím denních plánů, které budou k dispozici na sdíleném Google disku.  Přístup získáte pomocí odkazu, který obdržíte v e-mailu. Na tomto disku získáte veškeré potřebné materiály pro domácí výuku. Zároveň tam budete vkládat 1x týdně naskenované či vyfocené práce žáka určené k odevzdání.

/

Projektový den 3. třída

První část projektového dne strávili třeťáci v učebně první třídy s paní vychovatelkou Ivou Jindrovou. Už ze školní družiny víme, že má blízko k rostlinám a přírodě vůbec; dnes však měla dost prostoru na to, aby nám kromě popisu jednotlivých činností svázaných s péčí o zeleň i nabídla i ucelený přehled zahradnických profesí. Na mnoho schopností a dovedností, které zahradníci ke své práci potřebují, jsme spojenými silami dokázali přijít sami, ale i tak nebyla nouze o překvapení. V praktické ukázce jsme poznávali větve opadavých i neopadavých stromů a keřů, a dozvěděli se o nich ještě mnoho zajímavého. V menších skupinkách jsme potom k obrázkům rostlin přiřazovali jejich názvy a semena, a k více než polovině z nich se nám povedlo najít i písničku nebo říkadlo, ve kterých se o nich mluví. Mimochodem, což takhle dát si špenát?

Po svačině nás už přímo v naší třídě čekala paní Vlková, projektová manažerka pracující na Ministerstvu zdravotnictví. Od ní jsme se dozvěděli nejen, podle jakých kritérií dává projektový manažer dohromady svůj tým, jak se postupuje od nápadu k jeho uvedení do praxe, a odkud se peníze na podobné projekty berou, ale také, kolik práce a peněz je potřeba k vytvoření ambulantních „domečků“, které pomáhají dětem s problémy trávit co nejvíc času doma a ve škole místo v nemocnici, a kteří profesionálové budou v těchto domečcích pracovat.

Posledním bodem programu byla reflexe. Při ní si každý žák vybral dvě libovolné profese, které mezi sebou porovnával, a potom se hlouběji zamyslel nad jedním povoláním a zvážil, nakolik a proč pro něj je či není vhodné.

/

Vysvědčení a pizza – třeťáci

Učivo prvního pololetí bylo plné zajímavých témat, naučili jsme se spoustu nového. Pozorné čtení s porozuměním si děti jistě procvičí, když si doma s rodiči sednou nad svým slovním hodnocením; ještě před předáním vysvědčení jsme si ale v praxi prošli mnoho témat, s kterými jsme se ve výuce setkali. Stačila k tomu obyčejně – neobyčejná pizza, při jejíž přípravě a následné konzumaci jsme si procvičili nejen práci ve skupině, ale zapojili jsme i všechny smysly, a posléze i zažívací soustavu. Kromě toho jsme si zopakovali dělení celku na části. A aby nepřišla zkrátka ani angličtina, přidáváme ještě jednu informaci: Šunka se anglicky řekne . To se docela hodí, že? Ham, ham, ham….

 

 

 

 

 

Mikuláš ve škole

Letošní Mikuláš se opět vydařil. Páťáci si rozdělili role, tentokrát si chlapci vyzkoušeli andílky a dívky byly čertice. Všichni zvládli své role se ctí, včetně svatého Mikuláše. Žáci všech tříd se pochlubili básničkou či písničkou a andělé jim pak rozdali sladké nadílky.

/

Začínáme s vyjmenovanými slovy – 3. třída

Na začátku listopadu jsme začali s vyjmenovanými slovy po B. Postupně jsme se seznámili se všemi slovy, objevili jsme význam jednotlivých slov při různých aktivitách ve skupinách, ve dvojicích i samostatně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vytvořili jsme si také několik pomůcek pro lepší zapamatování:

Přehled všech VS po B, který se nám vejde do kapsy.

 

 

 

 

 

 

Na tabletu jsme si vytvořili několik slov a umístili jsme si je na nástěnku.

 

 

Objednávky knih z katalogů Knižní klub Fragment, Knižní klub Albatros, Knížata, Mladá fronta a další

Vážení rodiče a žáci naší školy.

Byla jsem pověřena nabídkou a objednáváním knih z nabízených katalogů. Protože chceme šetřit naše lesy a nehromadit papírový odpad, požádala jsem firmy nabízející katalogy o jinou formu nabídky. Do tříd dostaneme od nakladatelství vždy jeden výtisk k prohlížení žákům.  Pokud se žákům něco bude líbit, můžeme mu stranu k objednání vytisknout a on ji odnese domů. Další možnost k prohlížení v katalozích je na počítači .

zde uvádím odkazy:

https://www.kmc.cz/c/katalogy-ke-stazeni/
https://www.knizata.cz/data/files/a/7/7/0/d/a770d472483d031052d43711ea0ada8e9d7b811c.pdf

Knižní klub

Pokud si něco vyberete z nového nebo i starého katalogu. Vytisknete si objednávkový list, vyplníte a žák mi objednávku donese. Kdo nemá možnost k tisku, napište mi email s žádostí a já to vytisknu. Objednávka musí být podepsána zákonným zástupcem.

Termíny k uzávěrce má každý katalog jiný. Jakmile objednaná kniha dojde, pošlu Vám zprávu v žákovské s požadavkem na uhrazení a vyzvednutí.

Těším se na spolupráci.

Miriam Neubertová

/

Podzimní učení venku – 3. třída

Od září jsme se poctivě chodili učit každý čtvrtek na čerstvý vzduch do okolí naší školy nebo do nedalekého lesa. Probírali jsme různá témata – základní informace o Praze, povrch České republiky, stromy známé i neznámé, houby a další. Výuku si vždy užíváme a ve volných chvílích sami zkoumáme, stavíme a pozorujeme na vlastní pěst, to co nás zrovna v danou chvíli zajímá. Nezapomínáme ani na kolektivní pohybové hry, pracujeme ve skupinách, sami nebo ve dvojici.

Pečení jablečného koláče – 3.třída

Před prázdninami jsme si společně upekli několik jablečných koláčů a uvařili jsme si ze zbylých jablek kompot. Koláče byly moc dobré a už se těšíme na další pečení.