3. třída

Třídní učitelka: Mgr. Michaela Rotsčidlová, konzultační hodiny: pondělí 14:00–15:00 (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Aktuality z činnosti 3. třídy

Mikuláš ve škole

Letošní Mikuláš se opět vydařil. Páťáci si rozdělili role, tentokrát si chlapci vyzkoušeli andílky a dívky byly čertice. Všichni zvládli své role se ctí, včetně svatého Mikuláše. Žáci všech tříd se pochlubili básničkou či písničkou a andělé jim pak rozdali sladké nadílky.

/

Začínáme s vyjmenovanými slovy – 3. třída

Na začátku listopadu jsme začali s vyjmenovanými slovy po B. Postupně jsme se seznámili se všemi slovy, objevili jsme význam jednotlivých slov při různých aktivitách ve skupinách, ve dvojicích i samostatně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vytvořili jsme si také několik pomůcek pro lepší zapamatování:

Přehled všech VS po B, který se nám vejde do kapsy.

 

 

 

 

 

 

Na tabletu jsme si vytvořili několik slov a umístili jsme si je na nástěnku.

 

 

Objednávky knih z katalogů Knižní klub Fragment, Knižní klub Albatros, Knížata, Mladá fronta a další

Vážení rodiče a žáci naší školy.

Byla jsem pověřena nabídkou a objednáváním knih z nabízených katalogů. Protože chceme šetřit naše lesy a nehromadit papírový odpad, požádala jsem firmy nabízející katalogy o jinou formu nabídky. Do tříd dostaneme od nakladatelství vždy jeden výtisk k prohlížení žákům.  Pokud se žákům něco bude líbit, můžeme mu stranu k objednání vytisknout a on ji odnese domů. Další možnost k prohlížení v katalozích je na počítači .

zde uvádím odkazy:

https://www.kmc.cz/c/katalogy-ke-stazeni/
https://www.knizata.cz/data/files/a/7/7/0/d/a770d472483d031052d43711ea0ada8e9d7b811c.pdf

Knižní klub

Pokud si něco vyberete z nového nebo i starého katalogu. Vytisknete si objednávkový list, vyplníte a žák mi objednávku donese. Kdo nemá možnost k tisku, napište mi email s žádostí a já to vytisknu. Objednávka musí být podepsána zákonným zástupcem.

Termíny k uzávěrce má každý katalog jiný. Jakmile objednaná kniha dojde, pošlu Vám zprávu v žákovské s požadavkem na uhrazení a vyzvednutí.

Těším se na spolupráci.

Miriam Neubertová

/

Podzimní učení venku – 3. třída

Od září jsme se poctivě chodili učit každý čtvrtek na čerstvý vzduch do okolí naší školy nebo do nedalekého lesa. Probírali jsme různá témata – základní informace o Praze, povrch České republiky, stromy známé i neznámé, houby a další. Výuku si vždy užíváme a ve volných chvílích sami zkoumáme, stavíme a pozorujeme na vlastní pěst, to co nás zrovna v danou chvíli zajímá. Nezapomínáme ani na kolektivní pohybové hry, pracujeme ve skupinách, sami nebo ve dvojici.

Pečení jablečného koláče – 3.třída

Před prázdninami jsme si společně upekli několik jablečných koláčů a uvařili jsme si ze zbylých jablek kompot. Koláče byly moc dobré a už se těšíme na další pečení.

To byl jen vtip – divadelní představení – 3. třída

V říjnu jsme navštívili divadelní představení To byl jen vtip, které se odehrávalo prostřednictvím Divadla fórum, to je způsob, kdy se zahraje nějaký příběh na zadané téma. Po jeho shlédnutí do něj mohou diváci zasáhnout a některé jeho části změnit ve prospěch hrdinů. Náš příběh byl na téma posmívání a vtipkování na úkor druhého (často i kamaráda).

Čtenářská dílna pro rodiče

V pondělí 14. 10. 2019 proběhla v prostorách naší školy čtenářská dílna pro rodiče. A co se tu vlastně přesně odehrávalo?

V úvodní aktivitě byla začleněna minilekce čtenářského chování – Jak si vybírám knihu? Podle čeho? Který žánr je pro mě lákavý? 

Pak nám dobrovolníci z řad dětí objasnili pravidla ranního čtení (Nikoho nevyrušujeme. Při čtení můžeme sedět v lavici, na koberci, prostě tam, kde se nám bude pohodlně číst. Nejíme, nepijeme, neodcházíme na záchod.).

A nyní už jsme se mohli ponořit do čtení vlastních či zapůjčených knih, a to na 15 až 20 minut.

Po uplynutí stanoveného časového limitu jsme měli možnost vyzkoušet některou z nabízených aktivit a poté ji sdílet ve dvojici, případně s ostatními.

  1. Vyberte si kartu Dixit, která koresponduje s tím, co jste právě přečetli, zaměřte se na prostředí, postavu, emoce.
  2. Využijte jeden z nabízených pracovních listů, vyplňte dle zadaných instrukcí.
  3. Vyberte si z nabízených otázek, reagujte na ně s ohledem na přečtenou část knihy.

Závěrem jsme představili Čtenářské kontinuum, systémový dokument, který zahrnuje oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti.

Doufáme, že to bylo pro všechny příchozí podnětné a že si to s námi užili.

Budeme se těšit na další společná setkání.

Školní čtenářský tým

rpt

rpt

 

/