Patříme ke školám zapojeným do projektu Pomáháme školám k úspěchu, s jehož podporou rozvíjíme u našich žáků čtenářství a pisatelství, čtenářskou i kritickou gramotnost. vedení školy i učitelé posilují ve škole kulturu podporující učení žáků a profesní rozvoj učitelů. Projekt Pomáháme školám k úspěchu iniciovala a dlouhodobě podporuje Nadace The Kellner Family Foundation
NAŠE ŠKOLA VE třetím ROCE PROJEKTU PŠÚ 2022/23
Vize pokračujícího projektu Pomáháme školám k úspěchu je podporovat další připojené veřejné školy tak, aby se v nich mohl každý žák učit naplno a s radostí a své učení si řídil a každý žák s prožitkem a kriticky zacházel s texty všeho druhu.
Vedle toho, že naše škola podporuje připojené školy, se sama také dál soustavně pedagogicky rozvíjí v duchu vize projektu (viz výše). Zejména pravidelně reflektuje a vyhodnocuje dopad výuky na učení dětí a plánuje další profesní učení jednotlivých pedagogů i sboru tak, aby se dítě ve škole učilo co nejlépe a s chutí. Otevírá své hodiny a nabízí společné plánování a reflexi hodin pro pedagogy z připojených škol.
Oblasti, na které bude třetí rok projektu zaměřen:
- Učitelé si ujasňují si významu čtení, čtenářství a kritické gramotnosti
- Učitelé připravují pro své žáky dílny čtení, ve kterých utvářejí a rozvíjejí jejich čtenářství
- Učitelé se při práci s texty zaměřují na postupy a metody, které umocňují prožitek žáků
- Učitelé při sledování čtenářské odezvy u svých žáků začínají lépe rozumět tomu, jak může být rozličná, uznávají jejich hodnotnost a neničí prožitek žáků
- Učitelé zvelebují ve svém okolí prostředí pro rozvoj čtenářství žáků
- Učitelé rozvíjejí své vlastní čtenářství
- Učitelé společně zjišťují, zda je text dostatečně podnětný pro jejich žáky, nacházejí příležitosti pro rozvoj čtenářství
- Učitelé posilují kolegiální spolupráci ve škole i při setkání s kolegy z jiných škol, včetně spolupráce napříč stupni a předměty
- Učitelé využívají čtenářské kontinuum