Cože? Superhrdinové a rostliny? Kde by se mezi kytkami vzali? Umějí se snad přemisťovat? Létat? Jsou silné, neviditelné, mají zbraně? Umějí čarovat, nabídnout pomocnou ruku? Zachránit život, vstát z mrtvých? Tomu se nedá věřit! Během programu, který čtvrťáci absolvovali v Toulcově dvoře postupně měnili názor. Prošli Výcvikovým střediskem superhrdinů, kde hlavními aktéry byly právě rostliny. V barvířské dílně se seznámili s mistrem barvířem ibiškem súdánským; na poště tajný inkoust zajišťoval citron, pero nahrazoval bambus; v krejčovské dílně byly odhaleny druhy látek, které jsou vyrobeny ze lnu, bavlny a juty; v kuchyni se zapojily čichové receptory a přiřazovaly mátu, skořici, majoránku, vanilku, kopr a kakao; v lékárně bylo dokázáno, že jitrocel, podběl a divizna jsou na kašel a řepík, jitrocel a třezalka na drobná poranění; v oblasti historie se ví, že rostliny ovlivňují i dějiny a zachraňují lidstvo před hladomorem – superhrdinka brambora; to, že řemeslná výroba by se neobešla bez superhrdinů vrby bílé, konopí setého, kaučukovníku brazilského, dubu korkového, pšenice a žita už je teď čtvrťákům také jasné. Hlavní superschopnost byla dokázána pokusem s fotosyntézou.
Teď už všichni před rostlinnou říší smekáme a uvědomujeme si, že člověk je jen malou součástí tohoto světa.
Z postřehů dětí:
Rostliny jsou …. naše ochrana, léčí, náš zdroj kyslíku, jídlo…, příroda
Z věcí, co rostliny umí, bych chtěl/a umět…růst rychle jako bambus…, …taky hezky vonět…, …mít tajnou zbraň, kterou se ochráním…, lákat řízek na vůni a pak ho sníst…, být nesmrtelný jako růže z jericha
Kdyby rostliny zmizely…tak umřeme, protože není co dýchat…