Text nebo graf?

Co je snadnější? Získávat informace ze čteného textu nebo porozumět grafickému vyjádření? Díky propojeným hodinám čtení, matematiky a přírodovědy jsme pomocí textu doplněného grafem hledali argumenty, která z těchto dvou forem písemného sdělení je nám bližší a proč. Rozdělili jsme se na dvě skupiny podle osobního názoru, a potom jsme se přesvědčovali o výhodách. V další hodině jsme měli k dispozici graf, který vytvořili třeťáci, a my jsme z něj četli všechny informace, které nabízel. Přišli jsme na to, že se jedná o záznam měření teploty vzduchu za měsíc leden v naši meteorologické budce. Pak už bylo na nás vybrat si měřenou veličinu (teplotu, tlak, vlhkost vzduchu, rychlost větru nebo množství srážek) a podobu grafu. Pracovali jsme ve volně zvolených skupinách. Hotové grafy jsme naskenovali, společně sdíleli, popisovali a hodnotili. Všichni zvládli práci na výbornou!

LB