Tentokrát jsme patronské čtení zaměřili na to, aby se díky poslechu četby prvňáčci něco nového dozvěděli, zapamatovali si zajímavou informaci a předali ji ostatním ve třídě. Pokud si totiž něco zapamatuji a dokážu se s tím podělit i s ostatními, „umím to“. Nejdříve si páťaci rozebrali texty o různých zvířatech, ve kterých byla část naučná a příběh. Text si měli pozorně přečíst, vybrat 3 důležité informace, které by pro prvňáčka mohly být zajímavé, a připravit si „festivalové“ čtení příběhu. Pokud si někdo připravil otázky na porozumění textu, bylo to jen ku prospěchu. Aktivita probíhala v patronských skupinách ve dvou třídách. Přes počáteční rozpačitost na obou stranách se práce pěkně dařila a v závěrečném kolečku, kdy každý prvňáček měl sdělit, co se zajímavého dozvěděl, uspěl úplně každý. Nechybělo ani vzájemné ocenění. Pro některé páťáky bylo překvapivé, že někteří prvňáčci jsou již zdatní čtenáři a dokáží si poradit i s pojmy jako např. obojživelníci.
Lenka Beranová