První pololetí školního roku bylo ve vlastivědě věnováno poznávání České republiky. Povrch, vodstvo, kraje, zemědělství, průmysl, nerostné suroviny, národní parky a CHKO, památky UNESCO ad., Jako cíl a zúročení vědomostí a dovedností za celé 1. pololetí byl projektový den určený ke tvorbě velké mapy ČR . Žáci si vylosovali jednotlivé okruhy a samostatně si začali připravovat podklady v počítačové učebně, hledali informace a tiskli popisky, obrázky a znaky. Následně pomocí papíru, barev, špejlí, plastelíny a lepicí pásky začali postupně vytvářet na podlaze ve 4. třídě vlastní velkou mapu s informacemi o naší vlasti.
Žáci pracovali samostatně, spolupracovali a využívali další školní pomůcky ke splnění úkolu. Nejprve lepicí páskou vyznačili hranice a tvar republiky, dále hranice krajů a postupně začala přibývat pohoří, vodstvo, krajská města a další a další detaily.
Po dokončení mapy byla provedena společná kontrola umístění materiálů, zda odpovídají skutečnosti a byly napraveny zjištěné chyby v umístění.
Mapa sloužila na podlaze celý další týden, kdy ji postupně navštívili žáci ze všech ostatních tříd. Vždy byla prezentována čtvrťáky, kteří odpovídali na dotazy svých spolužáků. Ze začátku byl ostych a nakonec zájem prezentovat přesáhl poptávku a bylo jim líto, že nemohli sdělit všechny své vědomosti a zážitky.
Všechno úsilí přineslo splnění cíle – spolupracovat, poznat naši vlast, naučit se prezentovat, vyjadřovat se, hovořit o svých zážitcích a pomoci spolužákům.
Zakončení a odměna proběhla v tělocvičně, kde se mohli prolétat a zajezdit s vlastními hračkami na rádiové ovládání.
pan učitel Střeštík