4. třída

Třídní učitel: Mgr. Petra Votočková, konzultační hodiny: pondělí 14:30–15 :30h (po domluvě)
Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Informace

Upozorňujeme na výskyt spálového onemocnění u žáka školy.

Vedení školy

/

Aktuality z činnosti 4. třídy

Den čtvrtý 4.ročník

Dnes jsme si to užili do poslední minuty.

Počasí bylo krásné a zážitků jako naseto. Na celodenním výletě do Špindlerova Mlýnu jsme si ověřili své schopnosti, turistické vytrvalosti, víme více o stromech i o přehradě na Labi. Rozeznáme velké i malé řeky. Na lanovém centru jsme se převtělili do opiček a na bobové dráze jsme klouzali jako praví bobisté. Dáme se možná na nové sporty a uvidíte nás i na olympiádě.

Cestou zpět nás vezl autobusem opravdický místní pán hor – Krakonoš. Po večeři nás čekala stezka odvahy. Již si jistě budeme více vážit těch, kteří nám ji připravovali dříve. Dokázali jsme to a nyní již spíme a chystáme se na ranní úklid a přesun do Prahy.

/

Den třetí 4.třída

Dnes se nám nevydařilo počasí. Naše aktivity byly tedy převážně přesunuty do interiéru. Zatopili jsme si a  v teploučku jsme pracovali s našimi herbáři. Každý dostal za úkol vymyslet vlastní květinu, její název, lokalizaci, indikaci, popis prostředí. Z odborných textů jsme si zjistili, jak pomoci při šoku, škytavce, tepenném krvácení, …..Vyzkoušeli jsme si i první pomoc zraněnému.

Odpoledne jsme se spojili  do týmů s druhou a třetí třídou. 8 skupin plnilo úkoly sportovní, vědomostní i zručnosti. Naučili jsme se spolupracovat. Potěšila nás komunikace a dobrá spolupráce mezi ročníky. Například při stavbě teepee, poznávání stop, rébusech,…

Ani po večeři jsme toho neměli dost a dali jsme se do pečení dobrot. Děvčata pomáhala s muffiny , kluci s pracovním postupem a zápisem.

Do postele jsme se pěkně nacpali.

Dobrou noc všem.

/

ŠvP den druhý

Máme za sebou druhý den. Věnovali jsme se bylinkářství. Poznávali jsme byliny, jejich léčitelské schopnosti a dokonce jsme si i vyrobili vonné masti. Každý si vyrobil svoji originální mast a dokáže i popsat z čeho a na co ji budeme používat. Malý rébus prověřil luštitelské schopnosti každého pokoje. Poznáme i znak Krkonošského Národního Parku ( KRNAP) a jaká rostlina jej zdobí. Přidali jsme i 10 nových slovíček o přírodě v angličtině.

/

ŠvP den první

Zdravíme všechny z Krkonoš. Jsme v pruhované chatě Jindřiška. Zabydleli jsme se a probádali vycházkou naše okolí. Krásně nám to tu kvete. Třešně již opadávají, ale petrklíče probouzí představy a očekávání.  Vstoupili jsme do světa léčivek a magické moci přírody. Máme se dobře, chutná nám. K obědu řízek a brambory, k večeři pizza. Celá chata je naše. Máme vyhlídku na zasněžené Kozí hřbety, zatímco pohled na Žalý je zcela jarní.

 

 

 

/

Příjezd na Školu v přírodě

Druhá, třetí i čtvrtá třída dorazila k cíli ve Strážném a přesouvá se z parkoviště k ubytování. Zatím tu svítí sluníčko a mírně pofukuje.

kroužkování

V pátek naši školu navštívila ornitoložka a ukázala nám celý průběh kroužkování ptáčat. Seznámila nás, jak poznáme, zda již může ptáček létat. Již víme, že velké žluté koutky zobáčků pomáhají v temné budce rodičům nalézat zobáček ke krmení, víme, že mláďata krmí rodiče i mimo hnízdo a ono se schovává v keřích a mnoho dalšího. Někteří z nás si ptáčata i pohladili.

Děkujeme za krásný zážitek.

smart
smart
smart
/

Výlet 4. a 5. třídy na horu Říp

Zúčastnili jsme se projektového vyučování Naše vlast – slavné osobnosti na hoře Říp s CK2.

Něco jsme si zopakovali a něco nového se dozvěděli. Setkali jsme se s učitelem národů J.A.Komenským a jeho učením. Svatý Václav připomněl českou státnost a české státní symboly. Praotec Čech nám vysvětlil svůj příchod do Čech a rozhodnutí zůstat zde. Předvedl nám důkazy přítomnosti magnetitu a jak se tedy zde pozná sever. V rotundě Sv. Jiří se nám představil Jan Hus. Jan Žižka se snažil vyzvat všechny ke společné svornosti a družbě, “ v jednotě je síla“. Vlastní obratnost si žáci zkusili střelbou jako práčata. Božena Němcová nás seznámila s částí Babičky, využila možnost vidět z Řípu celou třetinu Čech a děti zkoumaly naši faunu a flóru na konkrétních objektech.
Všechny osobnosti nás zapojovaly do týmové spolupráce. Portréty osobností bychom nyní již měli bezpečně poznávat na starých i nových českých bankovkách. Úspěch výletu byl podpořen krásným počasím.
Namáhavý výstup stál za to.
       
/

Co jsme dělali.

V centru Drop-in nás učili, jak odmítnout nechtěné.

Víme jak se dělá sýr a hodně kolem mléka.

Rozumíme práci archeologa. Zkusili jsme si to.

Učíme se řemesla s Polytechbusem.

 

/

Čtvrťáci na sněhu

V rámci tělesné výchovy nemohly chybět ani radovánky na sněhu.

 

/