2. třída

Třídní učitelka Mgr. Barbora Čížková, konzultační hodiny: úterý 13:30–14:30 (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Čtenářská dílna pro rodiče

Vážení rodiče,

rádi bychom Vám dali ochutnat, co probíhá ve čtenářských dílnách. Děti samy Vám vysvětlí pravidla čtenářské dílny, zakusíte, co zažívají děti při společném soustředěném čtení, zjistíte, jaké výukové cíle při těchto dílnách sledujeme a sami si vyzkoušíte, jakými metodami se k nim dostáváme.

Kdy? v pondělí 14. října od 17.00 hod.

Kde? ve škole

Co s sebou? nejlépe svou rozečtenou knihu, ale budou i na místě k dispozici

Prosíme o potvrzení, že máte zájem se zúčastnit, do pátku 4.10. prostřednictvím e-mailu třídní učitelce, či vyplněním návratky v týdenních plánech.

Děkujeme a těšíme se na vás.

Školní čtenářský tým.

 

/

Aktuality z činnosti 2. třídy

Už víme, co dokáže voda.

V úterý 1. října jsme se zúčastnili programu v Toulcově dvoře. Program byl plný pokusů, při kterých jsme okusili jaká voda je pohmatu, měli jsme ochutnávku různých vod, říkali jsme si v čem to je, že každá voda chutná jinak. Zahráli jsme si v kapele s vodou v hlavní roli a vyzkoušeli jsme, jak funguje vodní mlýn. Nakonec jsme si i  stihli prohlédnout zvířátka v Toulcově dvoře.

/

Vypluli jsme!

 

Vyrazili jsme na objevitelskou výpravu po ještě neprobádaném území. Vytvořili jsme pravidla a odhalili první území. Také jsme na palubě přivítali nového člena Míšu. 🙂

Jako ryba ve vodě

Vplouváme do druhé třídy! A to téměř doslova, neboť voda bude naším letošním velkým tématem. Co všechno objevíme při plavbě, se teprve ukáže. Určitě nás čekají nové a zajímavé objevy, ale i překážky, se kterými si hravě poradíme, když budeme držet při sobě. Objevovat nebudeme jen příběh vody, ale ponoříme se do vod dalších příběhů a knih … čtenářství totiž bude naším druhým celoročním tématem. Protože „čtenář ve škole je jako ryba ve vodě“. Těším se na všechny společné chvíle :).

Barbora Čížková

/

Pracujeme jako včelky

My druháci dál objevujeme včelí svět, ale zejména jeho souvislosti se světem lidí. Vyzkoušeli jsme si, jaké to je, sbírat zrníčko k zrníčku, všichni společně, přes různá úskalí a překážky, abychom získali sladký nektar – šípkovou marmeládu. Prodírali jsme se trním a hložím, pečlivě každý šípek ořezali od stopky a „bubáka“, dlouze vařili, ještě déle pasírovali, abychom ze třech košíků šípků získali necelé dva kilogramy marmelády. Každý si odnesl domů jednu naběračku. Už víme, jak těžký je život včelky a jak těžce se získává medová dobrota. A naši předkové na tom byli podobně, i to jsme si mohli uvědomit, jak těžký měli život.

   

  

 

  

 

 

/

Jak poznáváme včelí svět

Když jsme vletěli do našeho školního úlu, zapřemýšleli jsme, co se vlastně chceme o včelách dozvědět. První odpovědi jsme jeli hledat do Včelího světa v Hulicích. Děti zkusily sestavit úl, setkaly se s opravdovými včeličkami, zahrály si na včelaře i včely. Díky mnoha interaktivním exponátům si každý našel to, co ho zajímá. Samotný výukový program byl velmi poutavý a děti zaujal. Na památku si děti mohly vyrobit svíčku ze včelího vosku. Po návratu jsme společně zjišťovali odpovědi, které jsme se ve Včelím světě dozvěděli, případně zda nás návštěva vedla k dalším otázkám. Tento postup učí děti třídit si myšlenky a stanovovat si poznávací cíle. Tyto dovednosti se jim budou hodit v celém dalším procesu učení.

dav
dav
dav
dav
dav
dav
dav
dav

 

 

/

Vítáme Tě v našem úlu!

V našem úlu to žije! Čeká nás napínavá výprava do včelího společenství, poznávání toho, co nám včelky přinášejí, co se od nich můžeme naučit. Včelek je mnoho, proto se v počítání postupně dostaneme k větším počtům. V českém jazyce začneme objevovat zákonitosti české řeči, které nám pomáhají lépe si porozumět, ústně i písemně. Kromě včelího společenství budeme samozřejmě poznávat i další přírodní rozmanitosti i společenství lidí. Věříme, že se od včelek přiučíme spolupráci, píli a vytrvalosti!
Jana Synáková
Kristýna Hořáková
/