2. třída

Třídní učitelka Mgr. Barbora Čížková, konzultační hodiny: úterý 13:30–14:30 (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Aktuality z činnosti 2. třídy

V prvouce poznáváme rostliny jarní i ty pokojové

Druháci doma objevují nejen rostliny jarní, ale udělali si průzkum po svých domovech a věnovali se i rostlinám pokojovým. Už bychom měli poznat alespoň 4 jarní rostliny, pojmenovat části kvetoucí rostliny. Tentokrát bylo úkolem vybrat si jednu pokojovou rostlinu a zjistit, jak se o ni starat. Zajímalo nás hlavně, kolik potřebuje vody, světla a tepla. Tyto informace potom napsali na cedulku, kterou umístili přímo k vybrané rostlině. Někdo při pátrání zjistil i další zajímavosti o rostlině, tak je neváhal na cedulku připsat. Vyzkoušeli jsme si také jednoduché rozmnožování pokojových rostlin pomocí řízkování. Někdo svou domácí tvorbu dokumentoval videem, zde jsou ukázku fotodokumentace.

Myslím, že téma pokojových rostlin je pro domácí výuku v karanténě jako stvořené :).

Druháci objevují znaky jara

V dalším objevování nám nebrání ani fakt, že se denně nevídáme ve třídě. Podívejte se, jak si kreativní druháci poradili s hledáním znaků jara v přírodě :).

/

Informace TU k domácí výuce

Vážení rodiče, zobrazení týdenních plánů funguje v nezměněné podobě (v záhlaví třídní stránky). Učivo bude zadáváno prostřednictvím denních plánů, které budou k dispozici na sdíleném Google disku.  Přístup získáte pomocí odkazu, který obdržíte v e-mailu. Na tomto disku získáte veškeré potřebné materiály pro domácí výuku. Zároveň tam budete vkládat 1x týdně naskenované či vyfocené práce žáka určené k odevzdání.

/

Projektový den ve druhé třídě

I druháci prožili jeden den s pilotem a marketingovou manažerkou. V prvním projektu jsme se dozvěděli, jaké síly působí na křídla letadla, aby vůbec dokázalo létat. Viděli jsme na videu, jak to vypadá v kabině letadla, co tam je všechno za přístroje a jaký je krásný výhled z výšky na moře, pobřeží a ostrovy. Také jsme si povídali o tom, co je pro pilota při létání těžké, ať už je to nepříznivé počasí nebo létání v noci. Největším zážitkem bylo zkoušení uniformy.

Ve druhém projektu jsme ochutnali tři mléčné výrobky a vyzkoušeli je i ohodnotit. Tvaroháček získal nejvíce bodů, což znamená, že dětem chutná to, co je opravdu zdravé a ne plné cukru. Také jsme si vyzkoušeli navrhnout etiketu u Lipánku, dát mu jiný vlastní název a obrázek. Čekáme, jaký návrh „markeťáci“ v Madetě vyberou.

Oběma rodičům moc děkujeme.

/

Druháci prožívají Příběh čáry ve Veletržním paláci

Druháci se 5.3. vydali do Veletržního paláce, aby si prošli Příběhem čáry – doprovodným edukačním programem. Zastavili jsme se u několika děl od Karla Malicha, Zdeňka Sýkory a Karla Nepraše. Pozorovali jsme, co všechno může vyjádřit linii. Stihli jsme si vytvořit vlastní dílko z drátků, které vyjadřovalo nějaký náš vybraný zvuk. A v ateliéru naše dílko nasvětlovali baterkou a sledovali jaké  stíny drátky vrhají. Dílo jsme ještě stihli dotvořit na černý papír suchým pastelem.

Představení Zlatovláska od Víti Marčíka

Na začátku února druháčci vyrazili na představení Zlatovláska od Víti Marčíka. Představení bylo velmi působivé, kulisy netradičně zajímavé. Hodně jsme se nasmáli, děti se zapojily do představení a nechyběly ani hlubší myšlenky. Např: “Při šermu ti musí jedna špička mířit na nepřítele. Ale druhá k příteli! To je ta důležitější. Přátelství ti dodává jistotu. To je přece ta pevná půda pod nohama!” 🙂

Leden u druháčků

První půlrok utekl jako voda. Zdokonalujeme se v našem čtenářství, stávají se z nás čím dál sebejistější čtenáři. Poznáváme knížky nové, ale věnujeme se čtení i ve vlastních knihách – objevujeme, jak na nás nejen příběhy, ale i samotná vizuální stránka knihy působí, na základě čeho si knihy vybíráme nebo v čem jsme si s hlavními hrdiny našich příběhů podobní. Začínáme psát také naše první příběhy, postupně si ukazujeme, co všechno má dobrý příběh mít. Nezapomínáme naše snažení sdílet mezi sebou, protože právě čtenářská odezva nám pomáhá příběh ještě více vypilovat. Když se zrovna neponořujeme do příběhu čtených či vlastních, tak třeba tvoříme oblečky pro krychli, poznáváme lidské tělo, naše smysly, vyrábíme obrázek pro nevidomé. Na obzoru vidíme výuku plavání, která nás od února čeká, tak se na ni i na další výzvy druhého pololetí těšíme.

/

Mikuláš ve škole

Letošní Mikuláš se opět vydařil. Páťáci si rozdělili role, tentokrát si chlapci vyzkoušeli andílky a dívky byly čertice. Všichni zvládli své role se ctí, včetně svatého Mikuláše. Žáci všech tříd se pochlubili básničkou či písničkou a andělé jim pak rozdali sladké nadílky.

/

Tvrdé souhlásky ve 2.třídě

Učivo tvrdých souhlásek si osvojujeme a procvičujeme při různých aktivitách.

 

/