V důsledku uzavření škol a přechodu na distanční vzdělávání došlo k nárůstu času, který žáci tráví u počítače s internetovým připojením. Dále se zintenzivnila komunikace mezi žáky přes diskuzní skupiny, chaty a sdílení dokumentů díky chytrým telefonům. Naše škola se snaží sledovat působení těchto vlivů na žáky. Opakovaně apelujeme na rodiče, aby se více zajímali o tyto aktivity u svých dětí. Toto téma jsme otvírali na společných konzultacích žák-učitel-rodič. Rodiče byli informováni na online třídních schůzkách, byla jim nabídnuta přednáška pod záštitou MŠMT o možných rizicích.
Prosíme udělejte si čas a povídejte si s dětmi o takto stráveném čase a jejich aktivitách. V rámci distanční výuky má škola omezené možnosti. Přesto se snažíme s využitím práce školního psychologa na online třídnických hodinách a v komunikaci s třídními učiteli, tuto oblast otevírat a problematiku monitorovat. Jedná se o celospolečenský problém viz. odkaz zde.
Prosíme o součinnost a podporu v řešení problematiky v sociální rovině, která se v každé třídě díky omezení každodenních kontaktů žáků, přestala přirozenou cestou vyvíjet a stagnuje.
Věříme, že si tato oblast zaslouží naši společnou podporu, abychom po návratu žáků do tříd, nemuseli věnovat zvýšené úsilí a čas nápravě ohrožených sociálních kontaktů.
Děkujeme za spolupráci.
vedení školy