Grafy a zlomky ve 3.třídě?

Celý leden bylo na nás, třeťácích, zaznamenávat teploty v meteostanici. Co s těmito nashromážděnými daty? Ideální příležitost pochopit, co je graf a co nám prozradí. První náročný úkol bylo nalézt body na spojnicích, další správně je pospojovat – pozor, ne nejbližší bod, ale následující! Výsledek stál za to – děti byly evidentně hrdé na to, co dokázaly, zvlášť, když jejich práci ocenili i páťáci, kteří o pár dnů později řešili také problematiku grafů, i když už na složitější úrovni.

V další hodině matematiky dostaly děti překvapivé zadání – nakreslete si pizzu! Co s pizzou v matematice? Přece nakrájet! Na poloviny, polovina poloviny je čtvrtina pizzy…. Díky těmto praktickým zkušenostem mohlo nedávno od dětí zaznít při řešení jedné náročné úlohy – “ty třetiny si musíme rozdělit na šestiny, abychom mohli poznat, jakou část třetin dá polovina!”