5. třída

Třídní učitelka: Mgr. Petra Votočková, konzultační hodiny: pondělí –  14.00 – 15.00

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Aktuality z činnosti 5. třídy

Mikuláš ve škole

Letošní Mikuláš se opět vydařil. Páťáci si rozdělili role, tentokrát si chlapci vyzkoušeli andílky a dívky byly čertice. Všichni zvládli své role se ctí, včetně svatého Mikuláše. Žáci všech tříd se pochlubili básničkou či písničkou a andělé jim pak rozdali sladké nadílky.

/

Prvňáci a páťáci – moje oblíbená knížka

Na konci listopadu se nám podařilo uskutečnit setkání patronů s jejich prvňáčky. Sešli jsme se nad knížkami. Páťáci seznamovali prvňáky se svojí oblíbenou knížkou z dob, kdy byli sami v první třídě. Prvňáčci se také pochlubili svou právě nejmilejší knížkou. Ve třídě panoval úžasný klid a naslouchání. Vzájemné učení výborně zafungovalo. Všichni prvňáci na závěr projevili zájem o předložené knížky, mají tedy motivaci k dalšímu čtení. A navíc byli velmi šťastní za společný čas se svými milými patrony. A páťáci si mohli zažít, že jsou pro někoho důležitým vzorem.

/

5.třída si připomíná naši minulost

V posledních dnech se věnujeme minulosti naší země. Navštívili jsme důležitá místa, pročetli i poslechli co bylo důležité. Společně jsme zhodnotili důležitost naší svobody.

/

BUBNOVÁNÍ

Ve středu jsme si v hudební výchově měli možnost zabubnovat jako profesionálové. Pátá a první třída vytvořila jednu velkou bubenickou skupinu.  Dozvěděli jsme se něco z historie a vzniku bubnů, ale hlavně si mohli veškeré druhy bubnů, chrastidel a dalších rytmických nástrojů osahat a vyzkoušet. Ve společném rytmu potom doprovodili i zazpívali několik afrických a indiánských písní.

/

Vycházka po Praze – 5. třída

Naplánovali jsme si procházku po Praze. Vybavili jsme se plánkem a pracovním listem a směle vyrazili do žáru velkoměsta. Cestu jsme začali z Kaprovy ulice kolem Rudolfina, pak přes Židovské město (hřbitov, Klausová a Staronová synagoga). Zastavili jsme se v zahradě Anežského kláštera na svačinu. Potom jsme se proplétali uličkami kolem Prašné brány, Stavovského divadla a skončili na Staroměstském náměstí. Cestou jsme plnili úkoly podle pracovního listu, vzpomínali na pověsti, zjišťovali jsme nové informace, vyhledávali místa, nápisy, zakreslili jsme do plánu naši trasu. Počasí bylo jako malované, moc jsme si to užili.

 

/

Mnohoúhelník v 5. třídě

Jakou podobu může mít mnohoúhelník? Třeba podobu draka. Tak jsme se pustili do výroby. A jak to dopadlo? Vylouplo se plno dráčků, jen je vyzkoušet.

 

/

Objednávky knih z katalogů Knižní klub Fragment, Knižní klub Albatros, Knížata, Mladá fronta a další

Vážení rodiče a žáci naší školy.

Byla jsem pověřena nabídkou a objednáváním knih z nabízených katalogů. Protože chceme šetřit naše lesy a nehromadit papírový odpad, požádala jsem firmy nabízející katalogy o jinou formu nabídky. Do tříd dostaneme od nakladatelství vždy jeden výtisk k prohlížení žákům.  Pokud se žákům něco bude líbit, můžeme mu stranu k objednání vytisknout a on ji odnese domů. Další možnost k prohlížení v katalozích je na počítači .

zde uvádím odkazy:

https://www.kmc.cz/c/katalogy-ke-stazeni/
https://www.knizata.cz/data/files/a/7/7/0/d/a770d472483d031052d43711ea0ada8e9d7b811c.pdf

Knižní klub

Pokud si něco vyberete z nového nebo i starého katalogu. Vytisknete si objednávkový list, vyplníte a žák mi objednávku donese. Kdo nemá možnost k tisku, napište mi email s žádostí a já to vytisknu. Objednávka musí být podepsána zákonným zástupcem.

Termíny k uzávěrce má každý katalog jiný. Jakmile objednaná kniha dojde, pošlu Vám zprávu v žákovské s požadavkem na uhrazení a vyzvednutí.

Těším se na spolupráci.

Miriam Neubertová

/

Čtenářská dílna pro rodiče

V pondělí 14. 10. 2019 proběhla v prostorách naší školy čtenářská dílna pro rodiče. A co se tu vlastně přesně odehrávalo?

V úvodní aktivitě byla začleněna minilekce čtenářského chování – Jak si vybírám knihu? Podle čeho? Který žánr je pro mě lákavý? 

Pak nám dobrovolníci z řad dětí objasnili pravidla ranního čtení (Nikoho nevyrušujeme. Při čtení můžeme sedět v lavici, na koberci, prostě tam, kde se nám bude pohodlně číst. Nejíme, nepijeme, neodcházíme na záchod.).

A nyní už jsme se mohli ponořit do čtení vlastních či zapůjčených knih, a to na 15 až 20 minut.

Po uplynutí stanoveného časového limitu jsme měli možnost vyzkoušet některou z nabízených aktivit a poté ji sdílet ve dvojici, případně s ostatními.

  1. Vyberte si kartu Dixit, která koresponduje s tím, co jste právě přečetli, zaměřte se na prostředí, postavu, emoce.
  2. Využijte jeden z nabízených pracovních listů, vyplňte dle zadaných instrukcí.
  3. Vyberte si z nabízených otázek, reagujte na ně s ohledem na přečtenou část knihy.

Závěrem jsme představili Čtenářské kontinuum, systémový dokument, který zahrnuje oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti.

Doufáme, že to bylo pro všechny příchozí podnětné a že si to s námi užili.

Budeme se těšit na další společná setkání.

Školní čtenářský tým

rpt

rpt

 

/

Kde začíná Vesmír – 5. třída

V rámci přírodovědy jsme se vypravili do Stromovky do Planetária na výukový program Kde začíná Vesmír.

Nejprve jsme se pomocí projekce na kopuli podívali, jak bude večer vypadat hvězdné nebe a jaká souhvězdí můžeme na nebi v tento čas najít. Potom jsme se společně s dívkou z vesmírného programu seznámili se základními údaji o planetě Zemi, Měsíci, Slunci, sluneční soustavě i jednotlivých planetách. Dozvěděli jsme se, jak se měří vesmírné vzdálenosti, jak dlouho trvá signálu cesta mezi Zemí a Měsícem, i jak vzniká zatmění Slunce.

 

/

Půda, základ života – 5. třída

Kde se vzala půda a kdo ji k životu potřebuje? Abychom si na tyto otázky odpověděli, vypravili jsme se do Toulcova dvora na program Půda, základ života.

Společně jsme v badatelských týmech prozkoumali, z čeho se půda skládá a jak vzniká. Objevili jsme tajuplný svět podivných tvorů žijících pod zemí a pochopili, proč se bez nich půda neobejde. Zjistili jsme, co půdu ohrožuje a proč je pro nás nepostradatelná.

 

 

/