1. třída

Třídní učitelka Mgr. Anna Melicharová (Nosková), konzultační hodiny: pondělí 12:15–13 hodin (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

ÚTERÝ ŠD VYZVEDÁVÁNÍ

Vážení rodiče, vzhledem k našemu Velikonočnímu jarmarku dne 16.4., prosíme o včasné vyzvedávání žáků. Po 15 hodině budou žáci z ŠD vedeni do Špejcharu a tam je můžete vyzvedávat. Pokud ještě budou na kroužku, budou převedeni z kroužku nebo na kroužek od školy na Špejchar a obráceně. Své vyzvednuté dítě musíte nahlásit u vychovatelek nebo zástupců vychovatelek. V případě, že bude dítě odcházet samostatně, uveďte prosím, že za dítě přebíráte zodpovědnost od …. a podpis do notýsku ŠD.

Děkuji.

Miriam Neubertová

/

Aktuality z činnosti 1. třídy

Druhé patronské čtení

Tentokrát jsme patronské čtení zaměřili na to, aby se díky poslechu četby prvňáčci něco nového dozvěděli, zapamatovali si zajímavou informaci a předali ji ostatním ve třídě. Pokud si totiž něco zapamatuji a dokážu se s tím podělit i s ostatními, „umím to“. Nejdříve si páťaci rozebrali texty o různých zvířatech, ve kterých byla část naučná a příběh. Text si měli pozorně přečíst, vybrat 3 důležité informace, které by pro prvňáčka mohly být zajímavé, a připravit si “festivalové” čtení příběhu. Pokud si někdo připravil otázky na porozumění textu, bylo to jen ku prospěchu. Aktivita probíhala v patronských skupinách ve dvou třídách. Přes počáteční rozpačitost na obou stranách se práce pěkně dařila a v závěrečném kolečku, kdy každý prvňáček měl sdělit, co se zajímavého dozvěděl, uspěl úplně každý. Nechybělo ani vzájemné ocenění. Pro některé páťáky bylo překvapivé, že někteří prvňáčci jsou již zdatní čtenáři a dokáží si poradit i s pojmy jako např. obojživelníci.

Lenka Beranová

/

Příchod zimy

 

1.třída: Příchod zimy

 

V první třídě máme vyvěšený na nástěnce Ladův kalendář. Zkoumáme, jak čas plyne a co je charakteristické pro jednotlivá období v roce. Zaujala nás knížka „Veverka Zrzečka“ od Josefa Zemana, která nás bude dále provázet a jejíž příběh začíná právě v zimě. Zjišťujeme, jaké má které zvířátko stopy a listujeme knížkami o zvířátkách. Získáváme další povědomí o nich, jak vypadají a jak žijí, děti velmi rády vypráví také své zkušenosti, například „ O setkání s užovkou při letním koupání“.

O zimě si nejen povídáme, zima nás provází i ve výtvarném projevu. Vznikly krásné portréty paní „Zimy“. Celou školou v letošním roce vane povídání a písničky o Eskymácích. A tak se přidáváme zpěvem „ Grónské písničky“ a výrobkem Eskymáka z papíru, textilu a vaty.

 

paní učitelka Anna Melicharová

/

Patronské čtení

Co to takové patronské čtení je? Páťáci přinesou svou oblíbenou knihu, kterou četli v první třídě a představí ji svému prvňáčkovi. Prohlížejí si ji, popisují obrázky, vysvětlují, proč se jim kniha líbila a také kdo jim ji četl, pokud to nebyli oni sami. Připravují tak svého prvňáčka na obdobnou roli, kdy prvňáček na jaře představí svou knihu naopak patronovi. Co páťáky nejvíc překvapilo? Že někteří prvňáčci docela dobře čtou a že si s nimi o knize dobře popovídali. Co oceňují prvňáčci? Že patron četl stejnou knihu jako oni třeba teď.

 

/

Zahájení školního roku- září

Práce na záhoncích

 

První třída

V měsíci září jsme se seznamovali, jak to ve škole chodí, rádi využíváme pískováčku na kreslení, chodíme ven pozorovat, co kde roste a hlavně poznáváme nové tváře, jména nových spolužáků. Těšíme se, až využijeme náš venkovní záhon, který jsme si připravili vložením zeminy. Opakujeme písničky známé a učíme se nové. Objevujeme nová slova jako „žemlička, krahujec“, trénujeme rytmus ve čtení i počítání. Podle Ladova kalendáře se budeme seznamovat s jednotlivými měsíci, zvláštní pozornost v měsíci září věnujeme osobnosti českých dějin sv. Václavu.

/

Vítáme prvňáčky

Vítáme prvňáčky,

co více říci na úvod, první krůček do školy, aktovka na zádech, penál s ořezanými tužkami a svačinka od maminky. Děti plné sil a radosti společně s jejich rodiči vítáme v naší malé škole. Budeme se společně učit číst a psát metodou vycházející ze čtení po slabikách a počítat metodou, kterou vytvořil pan Hejný.

Také letos bude žáky Šeberovské školy spojovat společné téma, jímž bude badatelství.

Naši prvňáčci budou mít celý rok podporu od jejich patronů z páté třídy, se kterými, věříme, navážou důvěrný, přátelský vztah.

Těším se, že společně pomůžeme dětem se vstupem do školy a k jejich dalšímu posunu v oblasti vědění a dovedností. Těšíme se, na spolupráci s rodiči, která je vždy ve škole znázorněna třemi vrcholy trojúhelníku učitel-žák-rodič.

paní učitelka Anna Nosková

/

Prvňáčci v Leonardiu

V úterý 29. května navštívili žáci první třídy interaktivní výstavu Leonardium v Malostranské besedě. Po stopách Leonarda da Vinciho se vydali na cestu technických vynálezů i přírodovědných objevů, zkusili si mimo jiné poskládat vnitřní orgány člověka, zreprodukovat nebo vylepšit obraz Mony Lisy, postavit most bez jediného hřebíku, vytvořit více či méně pravidelná tělesa a ulehčit si práci pomocí kladky. Vžít se do role renesančního umělce bylo velmi inspirující; kdo chtěl, mohl se za Mistra Leonarda i převléknout.

    

/

Páteční čtení prvňáčků patronům

V pátek 1. června se opět sešla první a pátá třída na společné hodině čtení. Od minulé hodiny, kdy páťáci četli prvňáčkům své oblíbené knížky uplynul skoro celý školní rok. V pátek se role prohodily, a do školy si svou oblíbenou knihu přinesli žáci první třídy. A protože udělali za celý rok obrovský pokrok ve čtení, předvedli tuto dovednost svým patronům. Na závěr hodiny si ještě společně děti vyrobily záložky do své knížky.

Za zvířátky na dvoreček

Navštívili jsme muzeum Říčany. Seznámili jsme se tam s chovem slepic a králíků.

/

Škola v přírodě

Na škole v přírodě jsme měli program od pondělí do pátku. Našel se čas i na volné hraní. Zde je několik fotek.

/

Prvňáčci zdraví z Maštalí

Prvňáčci zdraví ze své první školy v přírodě!

V pondělí jsme se ubytovali, navštívili záchrannou stanici Pasíčka, zahráli si v lese několik pěkných her a po večeři si povídali o programu a pravidlech školy v přírodě. Na dobrou noc si čteme Dobrodružství veverky Zrzečky.

V úterý jsme podnikli celodenní výlet autobusem do Borku a pak pěšky zpět. Překonali jsme přitom spoustu překážek: skály, rokle, kameny a kořeny, potoky, drobný déšť i únavu. Prohlédli jsme si pískovcové skalní útvary Městských a Toulovcových maštalí, pozorovali užovku, cvičili rovnováhu na padlých kmenech, ochutnali vodu ze studánky, postavili několik pozoruhodných staveb, trochu se honili a trochu vyli, a několikrát potkali čtvrťáky. Do hotelu jsme se vrátili zrovna včas na večeři; po ní jsme se sešli ve společenské místnosti a napsali a nakreslili pohledy domů.

/