1. třída

Třídní učitelka Mgr. Anna Melicharová (Nosková), konzultační hodiny: pondělí 12:15–13 hodin (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Žáci učí rodiče

V pondělí 26. 11. se v naší škole konala akce, která měla rodičům pomoci orientovat se v metodách matematiky profesora Hejného, podle které v naší škole učíme. Hlavními aktéry akce byli naši žáci, kteří se ujali role lektorů a provedli rodiče jednotlivými matematickými prostředími. Zúčastnilo se 27 rodičů a 15 žáků ze 3., 4. a 5. třídy. Předpokládáme, že teď již rodiče tolik nebude strašit Děda Lesoň a nebudou se obávat jízdy Autobusem, bravurně se vypletou z Pavučin, Hadi se stanou jejich kamarády, násobit v obdélnících bude zábava a Krokování uplatní nejen v tanci.

Tuto akci opakujeme ve čtyřletém cyklu, abychom umožnili rodičům vhled do efektivních způsobů výuky matematiky, pomocí kterých získáváme zájem žáků pro celoživotní vzdělávání. Ohlasy rodičů jsou velice pozitivní. Přínos pro žáky v oblasti osvojených způsobů učení (sdílení vědomostí, práce s chybou, předání zkušeností, dovednost zdůvodnit a vysvětlit svůj postup), se projevuje také v dalších předmětech, nejen v matematice.

Naše škola vytváří podmínky pro individualizaci v přístupu k osvojování metod, které se stávají trvalými základy pro další studium.

/

Aktuality z činnosti 1. třídy

Patronské čtení

Co to takové patronské čtení je? Páťáci přinesou svou oblíbenou knihu, kterou četli v první třídě a představí ji svému prvňáčkovi. Prohlížejí si ji, popisují obrázky, vysvětlují, proč se jim kniha líbila a také kdo jim ji četl, pokud to nebyli oni sami. Připravují tak svého prvňáčka na obdobnou roli, kdy prvňáček na jaře představí svou knihu naopak patronovi. Co páťáky nejvíc překvapilo? Že někteří prvňáčci docela dobře čtou a že si s nimi o knize dobře popovídali. Co oceňují prvňáčci? Že patron četl stejnou knihu jako oni třeba teď.

 

/

Zahájení školního roku- září

Práce na záhoncích

 

První třída

V měsíci září jsme se seznamovali, jak to ve škole chodí, rádi využíváme pískováčku na kreslení, chodíme ven pozorovat, co kde roste a hlavně poznáváme nové tváře, jména nových spolužáků. Těšíme se, až využijeme náš venkovní záhon, který jsme si připravili vložením zeminy. Opakujeme písničky známé a učíme se nové. Objevujeme nová slova jako „žemlička, krahujec“, trénujeme rytmus ve čtení i počítání. Podle Ladova kalendáře se budeme seznamovat s jednotlivými měsíci, zvláštní pozornost v měsíci září věnujeme osobnosti českých dějin sv. Václavu.

/

Vítáme prvňáčky

Vítáme prvňáčky,

co více říci na úvod, první krůček do školy, aktovka na zádech, penál s ořezanými tužkami a svačinka od maminky. Děti plné sil a radosti společně s jejich rodiči vítáme v naší malé škole. Budeme se společně učit číst a psát metodou vycházející ze čtení po slabikách a počítat metodou, kterou vytvořil pan Hejný.

Také letos bude žáky Šeberovské školy spojovat společné téma, jímž bude badatelství.

Naši prvňáčci budou mít celý rok podporu od jejich patronů z páté třídy, se kterými, věříme, navážou důvěrný, přátelský vztah.

Těším se, že společně pomůžeme dětem se vstupem do školy a k jejich dalšímu posunu v oblasti vědění a dovedností. Těšíme se, na spolupráci s rodiči, která je vždy ve škole znázorněna třemi vrcholy trojúhelníku učitel-žák-rodič.

paní učitelka Anna Nosková

/

Prvňáčci v Leonardiu

V úterý 29. května navštívili žáci první třídy interaktivní výstavu Leonardium v Malostranské besedě. Po stopách Leonarda da Vinciho se vydali na cestu technických vynálezů i přírodovědných objevů, zkusili si mimo jiné poskládat vnitřní orgány člověka, zreprodukovat nebo vylepšit obraz Mony Lisy, postavit most bez jediného hřebíku, vytvořit více či méně pravidelná tělesa a ulehčit si práci pomocí kladky. Vžít se do role renesančního umělce bylo velmi inspirující; kdo chtěl, mohl se za Mistra Leonarda i převléknout.

    

/

Páteční čtení prvňáčků patronům

V pátek 1. června se opět sešla první a pátá třída na společné hodině čtení. Od minulé hodiny, kdy páťáci četli prvňáčkům své oblíbené knížky uplynul skoro celý školní rok. V pátek se role prohodily, a do školy si svou oblíbenou knihu přinesli žáci první třídy. A protože udělali za celý rok obrovský pokrok ve čtení, předvedli tuto dovednost svým patronům. Na závěr hodiny si ještě společně děti vyrobily záložky do své knížky.

Za zvířátky na dvoreček

Navštívili jsme muzeum Říčany. Seznámili jsme se tam s chovem slepic a králíků.

/

Škola v přírodě

Na škole v přírodě jsme měli program od pondělí do pátku. Našel se čas i na volné hraní. Zde je několik fotek.

/

Prvňáčci zdraví z Maštalí

Prvňáčci zdraví ze své první školy v přírodě!

V pondělí jsme se ubytovali, navštívili záchrannou stanici Pasíčka, zahráli si v lese několik pěkných her a po večeři si povídali o programu a pravidlech školy v přírodě. Na dobrou noc si čteme Dobrodružství veverky Zrzečky.

V úterý jsme podnikli celodenní výlet autobusem do Borku a pak pěšky zpět. Překonali jsme přitom spoustu překážek: skály, rokle, kameny a kořeny, potoky, drobný déšť i únavu. Prohlédli jsme si pískovcové skalní útvary Městských a Toulovcových maštalí, pozorovali užovku, cvičili rovnováhu na padlých kmenech, ochutnali vodu ze studánky, postavili několik pozoruhodných staveb, trochu se honili a trochu vyli, a několikrát potkali čtvrťáky. Do hotelu jsme se vrátili zrovna včas na večeři; po ní jsme se sešli ve společenské místnosti a napsali a nakreslili pohledy domů.

/

Návštěva předškoláků v první třídě

Ve středu 4.dubna k nám zavítaly děti z mateřské školy a jejich paní učitelky. Prvňáčci je přivítali a společně se naučili slova písničky o štěňátku, které zakoplo o pampelišku. Po výrobě pampelišky, v závěru našeho setkání, jsme si zahráli děj písně se zpěvem. Těšíme se na viděnou v září, u nás ve škole.

/

Jarní detektiv – 1. a 5. třída

Ve čtvrtek 5. dubna se vydala první a pátá třída na jarní vycházku do okolí školy. Z prvňáčků a jejich patronů páťáků se stali detektivové. Ti měli za úkol vystopovat různé první znaky jara a vše zaznamenat do připraveného pracovního listu. Některé úkoly vyžadovali delší a podrobnější hledání, některé splnili detektivové rychle a bez většího zaváhání. Musíme poznamenat, že veškerým detektivním dvojicím či trojicím se podařilo vypátrat hledané znaky jara.

 

Vycházku si všichni užili, i když každý z počátku s jinými představami.