1. třída

Třídní učitelka Mgr. Petra Votočková, konzultační hodiny: pondělí od 13:00 (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Otevření školy 12. 4. 2021 a testování žáků

Vážení rodiče,

v pondělí 12.4. – lichý týden –  nastupuje na prezenční rotační výuku 3. a 5. třída. Vyzkoušíme režim testování, časovou náročnost a organizaci se staršími žáky.
v pondělí 19.4. – sudý týden – nastupuje na prezenční rotační výuku 1., 2. a 4. třída. Žákům 1. třídy asistují při testování rodiče. V dalších třídách je to na rozhodnutí rodičů, zda chtějí být u testování. Rodičům doporučujeme, že mohou ráno ve dny testování, doprovodit žáka do školy, mohou se zúčastnit testování, nebo čekat před školou na výsledky a hned odvést dítě domů v případě pozitivního testu.
Vyučování v prezenční výuce bude probíhat podle platných rozvrhů jednotlivých tříd. Budova školy je otevřena od 7:40 h. Zahájení testování v pondělí a ve čtvrtek 7:55 h.
Distanční výuka bude probíhat tak, jako doposud, ale může dojít k dílčím úpravám online hodin.
Všichni jste do mailu obdrželi důležité informace popisující režim testování. Odkaz na informace k testování MŠMT.
Ranní ŠD nebude v následujícím období z organizačních důvodů poskytována. Odpolední ŠD bude zajištěna pro 1. – 4. třídu do 16:00 h.
Obědy jsou plošně odhlášeny. Je nutné je prostřednictvím webového jídelníčku, případně mailem nebo telefonem nejpozději do pátku 12:00 h pro žáky přihlásit.
Prostřednictvím emailu, prosíme, obratem sdělte třídní učitelce, zda vaše dítě bude chodit na obědy a do ŠD.
Věříme, že společnými silami, vše zvládneme.
Děkujeme za spolupráci!

Aktuality z činnosti 1. třídy

Prvňáci v Toulcově dvoře

Dnes jsme si užili Lesní království s lektorkou Verčou v Toulcově dvoře. Odemykali jsme les různými klíči, naslouchali lesním zvukům a objevovali tvorečky v hlíně, v kůře, v listí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/

Vítejte ve škole

A máme tu opět nové tváře, nové školáčky, nové prvňáčky. Budeme se postupně seznamovat s novým prostředím a navazovat nová přátelství. Je důležité si uvědomit, že ačkoliv jsme každý jiný, dohromady tvoříme jeden celek, jeden tým.  Společně budeme odhalovat písmenka a příběhy, prozkoumávat svět čísel a poznávat naši okolní přírodu. Letos naši pozornost zaměříme na stromy.  A proč (ne)růst jak dříví v lese? Na to během školního roku možná postupně najdeme odpovědi.

Petra Votočková

/

Slavíme Den Země

Ani ve ztížených podmínkách distančního vzdělávání jsme nezapomněli na důležité svátky, Velikonoce a Den Země. Velikonoce byly v současných podmínkách trochu posmutnělé a jejich oslavy omezené, zaměříme se tedy na týdenní téma věnované Dni Země. S prvňáčky jsme přemýšleli, co nám vlastně Země dává, proč je pro nás důležitá, dokázali jsme na dálku tvořit ve skupinkách myšlenkovou mapu. Četli jsme příběh o Modré babičce, která je k nám velice štědrá, ale kvůli nám, lidem, je hodně nemocná – krmíme jí odpadky a jedovatými látkami, nakládáme nehospodárně s jejím bohatstvím. Děti následně vytvářely obrazy z přírodnin a napsaly Zemi – Modré babičce – přání k svátku. Někteří nezůstali jen u přání, ale připojili ruku k dílu a něco dobrého pro Zemi i udělali.

  

Co všechno doma děláme

Chcete vědět, jak asi probíhá takový domácí učební den? To by asi měli napsat spíš rodiče, nebo samotné děti. Předpokládám, že si nejprve vytisknou denní plán:

Zjistí, co je ten den čeká, připraví si potřebné pomůcky, sešity, pracovní listy a rozvrhnou si, čím začít a jak dál postupovat. Hotovou práci vyfotí a zašlou na Disk. Než si pohrají a vyvětrají se, paní učitelka (většinou) zkontroluje zaslanou práci, napíše k ní komentáře – “Výborně, správně”, “Pozor, tady ti něco chybí!”, “Tohle písmenko píšeš nějak zvláštně, natrénuj ho ještě samostatně” “To zní moc zajímavě!” – a připraví jim plán na další den.

A tohle je ukázka práce, kterou děti zvládly v minulém týdnu – od všeho trochu, matematika, práce s textem, psaní, čtení, poznávání přírody, velikonoční tvoření:

     

Doufám, že děti úkoly baví a zvládají je takto s úsměvem :-).

Učení venku

I před karanténou i nyní mohou děti spoustu nového objevit venku v přírodě. Třeba bychom ke konci karantény mohli vyměnit ”domácí školu” za ” lesní školu”? 😉

Co prvňáčci doma vytvořili

Milé děti, milí rodiče,

nemůžeme prezentovat výsledky své práce ve škole, na nástěnkách či na výstavce, tak využívám tuto možnost, abychom se mohli potěšit výtvory jednotlivých z vás. Zadání znělo “nakresli nebo vytvoř z jakéhokoliv materiálu ptáčka nebo jeho hnízdo, případně obojí”. A takto nápadité děti (a někteří rodiče) jsou:

 

Těším se, až přiletí další 🙂 !

Informace TU k domácí výuce

Vážení rodiče, zobrazení týdenních plánů funguje v nezměněné podobě (v záhlaví třídní stránky). Učivo bude zadáváno prostřednictvím denních plánů, které budou k dispozici na sdíleném Google disku.  Přístup získáte pomocí odkazu, který obdržíte v e-mailu. Na tomto disku získáte veškeré potřebné materiály pro domácí výuku. Zároveň tam budete vkládat 1x týdně naskenované či vyfocené práce žáka určené k odevzdání.

/

Čteme a píšeme

Prňáčci pokročili ve čtenářských dovednostech. Rádi si zalezou do našeho čtenářského koutku a už nejen listují, ale opravdu čtou první knížky. Dokážou už také zapsat krátké texty, využít je k tvorbě příběhu. Zkuste jako oni přiřadit text k obrázku a očíslovat, v jakém pořadí běží děj pohádky 😁.

Pečujeme o zdraví

V první třídě jsme, překvapivě aktuálně, řešili téma zdraví a nemocí. Pomocí krátkých textů, přísloví a poslechu četby jsme si ujasňovali, co všechno patří ke zdraví a jak o něj pečovat. Týdenní práci jsme završili poznáváním pravidel zdravé výživy ve skupinách.

   

Projektový den 1. tř

Worshop MLÉKO ětem přiblížil práci marketingového manažera v Madetě. Každý žák testoval a vyhodnocoval chutě 3 výrobků, vyhrál Lipánek. Paní Drtinová objasnila s dětmi cílenou reklamu. Nakonec děti navrhovaly obal pro nového Lipánka. S napětím očekávají rozhodnutí profesionálů z Madety o nejúspěšnějším návrhu.

Druhá dílna PILOT. Obdiv k této profesi se potvrdil. Uniforma a poznávání nového láká. Hlavně kluky zaujaly i technické údaje. Konečné létání vlaštovek a potlesk práci pana Pokorného ocenil.

Oběma rodičům za vedení dílen děkujeme.

/