1. třída

Třídní učitelka Mgr. Kristina Hořáková, konzultační hodiny: pátek 14:30–15:30 (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Jak bude probíhat výuka od 25. května

Počet žáků na distančním vzdělávání ve škole – 38

Počet žáků, na distančním vzdělávání doma – 82

Od 25. května je zachován fungující, zavedený systém distančního vzdělávání pro všechny žáky. Třídní učitelé budou nadále připravovat a vyhodnocovat distanční vzdělávání ve stejné podobě jako doposud. Vzdělávání ve školní skupině zajistí ostatní pedagogové podle denních plánů, tak jak byli žáci zvyklí pracovat doma. To znamená, že se žáci v rámci dopolední školní skupiny budou vzdělávat ve stejném rozsahu jako žáci na dálku a neplynou pro ně žádné další povinnosti na odpoledne doma.

Na měsíc červen plánujeme realizaci konzultací Žák-Učitel-Rodič jako vytvoření prostoru pro setkání a vyhodnocení procesu vzdělávání ve druhém pololetí školního roku.

vedení školy

/

Aktuality z činnosti 1. třídy

Slavíme Den Země

Ani ve ztížených podmínkách distančního vzdělávání jsme nezapomněli na důležité svátky, Velikonoce a Den Země. Velikonoce byly v současných podmínkách trochu posmutnělé a jejich oslavy omezené, zaměříme se tedy na týdenní téma věnované Dni Země. S prvňáčky jsme přemýšleli, co nám vlastně Země dává, proč je pro nás důležitá, dokázali jsme na dálku tvořit ve skupinkách myšlenkovou mapu. Četli jsme příběh o Modré babičce, která je k nám velice štědrá, ale kvůli nám, lidem, je hodně nemocná – krmíme jí odpadky a jedovatými látkami, nakládáme nehospodárně s jejím bohatstvím. Děti následně vytvářely obrazy z přírodnin a napsaly Zemi – Modré babičce – přání k svátku. Někteří nezůstali jen u přání, ale připojili ruku k dílu a něco dobrého pro Zemi i udělali.

  

Co všechno doma děláme

Chcete vědět, jak asi probíhá takový domácí učební den? To by asi měli napsat spíš rodiče, nebo samotné děti. Předpokládám, že si nejprve vytisknou denní plán:

Zjistí, co je ten den čeká, připraví si potřebné pomůcky, sešity, pracovní listy a rozvrhnou si, čím začít a jak dál postupovat. Hotovou práci vyfotí a zašlou na Disk. Než si pohrají a vyvětrají se, paní učitelka (většinou) zkontroluje zaslanou práci, napíše k ní komentáře – “Výborně, správně”, “Pozor, tady ti něco chybí!”, “Tohle písmenko píšeš nějak zvláštně, natrénuj ho ještě samostatně” “To zní moc zajímavě!” – a připraví jim plán na další den.

A tohle je ukázka práce, kterou děti zvládly v minulém týdnu – od všeho trochu, matematika, práce s textem, psaní, čtení, poznávání přírody, velikonoční tvoření:

     

Doufám, že děti úkoly baví a zvládají je takto s úsměvem :-).

Učení venku

I před karanténou i nyní mohou děti spoustu nového objevit venku v přírodě. Třeba bychom ke konci karantény mohli vyměnit ”domácí školu” za ” lesní školu”? 😉

Co prvňáčci doma vytvořili

Milé děti, milí rodiče,

nemůžeme prezentovat výsledky své práce ve škole, na nástěnkách či na výstavce, tak využívám tuto možnost, abychom se mohli potěšit výtvory jednotlivých z vás. Zadání znělo “nakresli nebo vytvoř z jakéhokoliv materiálu ptáčka nebo jeho hnízdo, případně obojí”. A takto nápadité děti (a někteří rodiče) jsou:

 

Těším se, až přiletí další 🙂 !

Informace TU k domácí výuce

Vážení rodiče, zobrazení týdenních plánů funguje v nezměněné podobě (v záhlaví třídní stránky). Učivo bude zadáváno prostřednictvím denních plánů, které budou k dispozici na sdíleném Google disku.  Přístup získáte pomocí odkazu, který obdržíte v e-mailu. Na tomto disku získáte veškeré potřebné materiály pro domácí výuku. Zároveň tam budete vkládat 1x týdně naskenované či vyfocené práce žáka určené k odevzdání.

/

Čteme a píšeme

Prňáčci pokročili ve čtenářských dovednostech. Rádi si zalezou do našeho čtenářského koutku a už nejen listují, ale opravdu čtou první knížky. Dokážou už také zapsat krátké texty, využít je k tvorbě příběhu. Zkuste jako oni přiřadit text k obrázku a očíslovat, v jakém pořadí běží děj pohádky 😁.

Pečujeme o zdraví

V první třídě jsme, překvapivě aktuálně, řešili téma zdraví a nemocí. Pomocí krátkých textů, přísloví a poslechu četby jsme si ujasňovali, co všechno patří ke zdraví a jak o něj pečovat. Týdenní práci jsme završili poznáváním pravidel zdravé výživy ve skupinách.

   

Projektový den 1. tř

Worshop MLÉKO ětem přiblížil práci marketingového manažera v Madetě. Každý žák testoval a vyhodnocoval chutě 3 výrobků, vyhrál Lipánek. Paní Drtinová objasnila s dětmi cílenou reklamu. Nakonec děti navrhovaly obal pro nového Lipánka. S napětím očekávají rozhodnutí profesionálů z Madety o nejúspěšnějším návrhu.

Druhá dílna PILOT. Obdiv k této profesi se potvrdil. Uniforma a poznávání nového láká. Hlavně kluky zaujaly i technické údaje. Konečné létání vlaštovek a potlesk práci pana Pokorného ocenil.

Oběma rodičům za vedení dílen děkujeme.

/

První vysvědčení!

Prvňáčci mají za sebou první půlrok školy. Už znají všechna tiskací písmena, velká i malá, a dělají první kroky, či spíše tahy, písma psacího. Při společném hodnocení pololetí vyjádřili, jak je baví matematika Hejného se spoustou zajímavých úloh a pomůcek. Vytvořili si kalendář, čímž se učili poznávat průběh roku, a hodiny, u kterých se učili nejen co má za úkol která ručička na hodinách, ale také rozdělit kruh na poloviny, čtvrtiny. Své první vysvědčení náležitě oslavili – nachystali si obložené chlebíčky a dokonce si přiťukli (dětským) šampaňským!

Mikuláš ve škole

Letošní Mikuláš se opět vydařil. Páťáci si rozdělili role, tentokrát si chlapci vyzkoušeli andílky a dívky byly čertice. Všichni zvládli své role se ctí, včetně svatého Mikuláše. Žáci všech tříd se pochlubili básničkou či písničkou a andělé jim pak rozdali sladké nadílky.

/