1.A třída

Třídní učitelka Mgr. Kristina Hořáková, konzultační hodiny: pondělí od 14:00 do 15:00 (po domluvě)

Aktuální týdenní plán   Fotogalerie třídy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Aktuality z činnosti 1.A třídy

Začíná rok změn

Vážení rodiče, milí prvňáčci,

Začíná rok změn. Pro vás, pro mě, pro nás všechny. Nová škola, noví kamarádi. Změny přinášejí určitě spoustu obav, ale i očekávání. Všichni ve škole děláme všechno pro to, abychom vám pomohli překonat počáteční obavy a aby se naplnila radostná očekávání, touha po objevování a poznávání nových věcí a lidí. Společně to určitě zvládneme a věřím, že nám spolu bude hezky a spoustu se toho naučíme.

Vaše paní učitelka Krista

Už tři měsíce ve škole! 🙂

Žáci prvních tříd mají stále napilno, už znají tolik písmenek, že si dokážou přečíst krátký text třeba o pavoukovi, a to jsme ve škole jen 3 měsíce! Ale díky tomu, že se učíme podle genetické metody, kde poznáváme nejprve velká tiskací písmena, tak dokážeme brzy úspěšně číst a psát a to je přesně to, co nás motivuje k další práci. V matematice poznáváme sčítání i odčítání hned v několika prostředích – krokujeme na krokovacím pásu, ve sčítačích trojúhelnících sesypáváme jednou ponožky jindy kaštany, nebo porovnáváme velikost vagónků. No zkrátka pořád se něco děje! A když nejsme ve třídě, objevujeme, jak se fouká sklo s panem sklářem. Nebo jak vzniká tvaroh či chléb v Toulcově dvoře, nebo se učíme chodit přes přechod. Teď už se těšíme, jak společně ve třídě prožijeme advent a Vánoce.

/

Co čeká prvňáčky?

Nové tváře, nová třída, trochu těšení a trochu obav, co všechno nás v té první třídě čeká. Prvňáčci, nemusíte se vůbec ničeho bát, společně s paní učitelkou Maruškou nebo Bárou budete objevovat písmenka a číslice nebo prozkoumávat přírodu. Těšíme se na radost ve vašich očích ze všech objevů. Než se nadějete, budete umět číst, psát i počítat. Společně si užijeme všechny tyto chvilky!

Barbora Čížková

/

Vítejte ve škole

A máme tu opět nové tváře, nové školáčky, nové prvňáčky. Budeme se postupně seznamovat s novým prostředím a navazovat nová přátelství. Je důležité si uvědomit, že ačkoliv jsme každý jiný, dohromady tvoříme jeden celek, jeden tým.  Společně budeme odhalovat písmenka a příběhy, prozkoumávat svět čísel a poznávat naši okolní přírodu. Letos naši pozornost zaměříme na stromy.  A proč (ne)růst jak dříví v lese? Na to během školního roku možná postupně najdeme odpovědi.

Petra Votočková

/

Slavíme Den Země

Ani ve ztížených podmínkách distančního vzdělávání jsme nezapomněli na důležité svátky, Velikonoce a Den Země. Velikonoce byly v současných podmínkách trochu posmutnělé a jejich oslavy omezené, zaměříme se tedy na týdenní téma věnované Dni Země. S prvňáčky jsme přemýšleli, co nám vlastně Země dává, proč je pro nás důležitá, dokázali jsme na dálku tvořit ve skupinkách myšlenkovou mapu. Četli jsme příběh o Modré babičce, která je k nám velice štědrá, ale kvůli nám, lidem, je hodně nemocná – krmíme jí odpadky a jedovatými látkami, nakládáme nehospodárně s jejím bohatstvím. Děti následně vytvářely obrazy z přírodnin a napsaly Zemi – Modré babičce – přání k svátku. Někteří nezůstali jen u přání, ale připojili ruku k dílu a něco dobrého pro Zemi i udělali.

  

Co všechno doma děláme

Chcete vědět, jak asi probíhá takový domácí učební den? To by asi měli napsat spíš rodiče, nebo samotné děti. Předpokládám, že si nejprve vytisknou denní plán:

Zjistí, co je ten den čeká, připraví si potřebné pomůcky, sešity, pracovní listy a rozvrhnou si, čím začít a jak dál postupovat. Hotovou práci vyfotí a zašlou na Disk. Než si pohrají a vyvětrají se, paní učitelka (většinou) zkontroluje zaslanou práci, napíše k ní komentáře – „Výborně, správně“, „Pozor, tady ti něco chybí!“, „Tohle písmenko píšeš nějak zvláštně, natrénuj ho ještě samostatně“ „To zní moc zajímavě!“ – a připraví jim plán na další den.

A tohle je ukázka práce, kterou děti zvládly v minulém týdnu – od všeho trochu, matematika, práce s textem, psaní, čtení, poznávání přírody, velikonoční tvoření:

     

Doufám, že děti úkoly baví a zvládají je takto s úsměvem :-).

Učení venku

I před karanténou i nyní mohou děti spoustu nového objevit venku v přírodě. Třeba bychom ke konci karantény mohli vyměnit ”domácí školu” za ” lesní školu”? 😉

Co prvňáčci doma vytvořili

Milé děti, milí rodiče,

nemůžeme prezentovat výsledky své práce ve škole, na nástěnkách či na výstavce, tak využívám tuto možnost, abychom se mohli potěšit výtvory jednotlivých z vás. Zadání znělo „nakresli nebo vytvoř z jakéhokoliv materiálu ptáčka nebo jeho hnízdo, případně obojí“. A takto nápadité děti (a někteří rodiče) jsou:

 

Těším se, až přiletí další 🙂 !

Informace TU k domácí výuce

Vážení rodiče, zobrazení týdenních plánů funguje v nezměněné podobě (v záhlaví třídní stránky). Učivo bude zadáváno prostřednictvím denních plánů, které budou k dispozici na sdíleném Google disku.  Přístup získáte pomocí odkazu, který obdržíte v e-mailu. Na tomto disku získáte veškeré potřebné materiály pro domácí výuku. Zároveň tam budete vkládat 1x týdně naskenované či vyfocené práce žáka určené k odevzdání.

/

Čteme a píšeme

Prňáčci pokročili ve čtenářských dovednostech. Rádi si zalezou do našeho čtenářského koutku a už nejen listují, ale opravdu čtou první knížky. Dokážou už také zapsat krátké texty, využít je k tvorbě příběhu. Zkuste jako oni přiřadit text k obrázku a očíslovat, v jakém pořadí běží děj pohádky 😁.